Vad har jag gjort? Operation? Plastikkirurgi?

Okej alla dömmande människor. Ni som hatar plastikkirurgi, sluta läsa redan nu.
 
I flera år jag hatat mina bröst. Jag har gått runt i push-up, undvikit att visa mig i bikini bh, haft svårt att hitta bh:ar och vantrivts med mina bröst med pojkvänner osv. Jag har under alla dessa år velat göra en operation och för 1,5 månad sedan bestämde jag mig för att göra en. Detta var inget som jag bestämde mig för hastigt. Jag bokade tid på kliniken Laser och Estetik i Stockholm som ligger på sergelstorg hos Patrik Höijer. Den 28 februari var jag där på konsultation. Patrik gick igenom alla slags implantat, storlekar, och lyssnade på mina önskemål. Jag fick även bli fotograferad i en maskin som visade 3D bilder på mig där han lade in olika implantat för att jag skulle få se ett ungefärligt resultat.
 
Reda den 26 mars fick jag tid för operation. Jag hade en månad på mig att förbereda mig metalt och berätta för mina nära och kära. Dom jag berättade för var så otroligt stöttande, alla vänner och familj. Jag är så himla lyckligt lottad! Nu är jag snart inne på dag fem och idag börjar jag känna mig som en människ igen. Jag har varit pigg men har haft så ont och inte kunnat göra någonting i min vardag. Jag har haft vänner som turats om att sova över, min syster har sovit över och jag har även sovit hos mina föräldrar. Mina vänner har hjälpt mig med Allt. Dom är helt fantastiska. Städning, påklädning. Min mamma och pappa har hjälpt mig med handling och byte av läknings-bh, tvätta mig på ryggen, hjälp med mediciner när jag inte har orkat röra mig. Min farmor och syster har hjälp mig med hårtvätt. Det är helt underbart vilket stöd jag har! 
 
Bröstförstoring är en skam i Sverige. Jag är så otroligt trött på det. Bröstförstoring behöver inte innebär inga gigantiska meloner. Jag tycker det är viktigt att man trivs med sin kropp. Mina bröst passar min kropp och dom ser inte opererade ut.  Jag är så otroligt stolt över att berätta detta offentligt. Då jag inte vill att man ska "skämmas" över att man har opererat sig. Många bloggare som Kissie osv får så mycket hat kring sina bröst, det är så tragiskt att folk sitter och dömmer andra. "det är bättre att jobba med sin självkänsla" NEJ NEJ NEJ- Du som inte "lider" av något sånt här, kan Aldrig i hela din fantasi förstå hur det känns att känna sig okvinnlig. Folk får tycka vad f-n dom vill om mig nu för att jag har gjort något sådant, men jag är nöjd och det är huvudsaken. Jag känner mig för första gången kvinnlig när jag ska bära mina kläder. 
Laser och Estetik | |
#1 - - Angus:

Alla gör precis som dom vill o du ska inte ens behöva förklara för nån :) din kropp, dina val! Modigt av dig Emelie! Storkra

#2 - - Jenny Rosén:

jag tror att det är många som vill göra det men inte vågar och lägger då något slags hat i de :/. Bra gjort Emelie, man ska inte skämmas. Finns det hjälp om man vantrivs ska man ta den (tummen upp för dig)

Upp